After School -9/8 and 9/15 Programming with the LED Bumper-
本科生が授業後に参加しているアフタースクール。今回はプログラミングクラスのようすをご紹介します。
※アフタースクールの詳細はこちら。
On September 8th we learned about the LED bumper and how we can use it to show different colored lights.
9月8日、LEDバンパーとそのバンパーを使用してさまざまな色のライトを表示する方法について学びました。
We then used this with our codebase car to pretend that we were taking samples from different spots on the moon.
次に、これをコードベースカーで使用して、月のさまざまな場所からサンプルを取得しているふりをしました。
The children were challenged to write a program that would have the code base car move to a point, turn on their LED bumper for 5 seconds, then move back to where they started. The children did a great job and some groups were able to get too all 4 points in one program.
子どもたちは、コードベースの車をある地点に移動させ、LEDバンパーを5秒間オンにしてから、最初の場所に戻るプログラムの作成にチャレンジしました。子どもたちは素晴らしい活躍でし、いくつかのグループは1つのプログラムで4つすべてのポイントを獲得することができました。
Archives
- 2024.10 (5)
- 2024.9 (4)
- 2024.8 (6)
- 2024.7 (12)
- 2024.5 (2)
- 2024.4 (1)
- 2024.3 (11)
- 2024.2 (1)
- 2024.1 (3)
- 2023.12 (3)
- 2023.11 (2)
- 2023.10 (6)
- 2023.9 (3)
- 2023.8 (9)
- 2023.7 (16)
- 2023.6 (5)
- 2023.5 (3)
- 2023.4 (5)
- 2023.3 (12)
- 2023.2 (3)
- 2022.12 (2)
- 2022.11 (7)
- 2022.10 (4)
- 2022.9 (5)
- 2022.8 (9)
- 2022.7 (8)
- 2022.6 (5)
- 2022.5 (3)
- 2022.4 (4)
- 2022.3 (10)
- 2022.2 (1)
- 2022.1 (2)
- 2021.12 (3)
- 2021.11 (2)
- 2021.10 (7)
- 2021.9 (2)
- 2021.8 (7)
- 2021.7 (10)
- 2021.6 (5)
- 2021.5 (3)
- 2021.4 (6)
- 2021.3 (14)
- 2021.2 (3)
- 2021.1 (3)
- 2020.12 (3)
- 2020.11 (4)
- 2020.10 (7)
- 2020.9 (7)
- 2020.8 (1)
- 2020.7 (3)
- 2020.4 (2)
- 2020.2 (12)
- 2020.1 (5)
- 2019.12 (5)
- 2019.11 (7)
- 2019.10 (22)
- 2019.9 (6)
- 2019.8 (6)
- 2019.7 (18)
- 2019.6 (11)
- 2019.5 (13)
- 2019.4 (10)
- 2019.3 (6)
- 2019.2 (1)
- 2019.1 (3)
- 2018.12 (4)
- 2018.11 (6)
- 2018.10 (13)
- 2018.9 (4)
- 2018.8 (8)
- 2018.7 (14)
- 2018.6 (2)
- 2018.5 (6)
- 2018.4 (5)
- 2018.3 (6)
- 2018.2 (9)
- 2018.1 (4)
- 2017.12 (7)
- 2017.11 (4)
- 2017.10 (6)
- 2017.9 (13)
- 2017.8 (1)
- 2017.7 (8)
- 2017.6 (9)